Tartu Jaan Poska Gümnaasiumi Erasmus+ õpirändeprojektid

Õpetajate professionaalsete õpikogukondade õpiränded kooli arengu toetajana
Projekti rahastaja: 
SA Archimedes, Erasmus+ programm
Projekti eesmärk: Käesoleva projekti eesmärgiks on projekti „Poska professionaalsed õpikogukonnad” toetamine välismaiste õpirännete kaudu
Projekti periood: 01.08.2019 – 31.07.2022
Toetuse suurus: 12605 €

Projekti kokkuvõte: Peamised projekti valdkonnad on koos õppimine, koostöö parendamine, coachingu võtete kasutamine nii koostöös kolleegide kui õpilastega, õpilaste toetamine nende individuaalsusest lähtuvalt, uurimusliku õppe ja projektõppe osakaalu suurendamine ja IKT vahendite kasutamine. Viimaseks kõiki õpirändeid ühendavaks teemaks on rahvusvaheliste suhete loomine ja jätkamine.

2018.-2022. aastal toimunud projekti käigus viidi läbi kuus õpirännet ja pärast iga õpirännet õpetajalt õpetajale koolitused, kus õpirändel käinud õpetaja jagas oma kogemusi, omandatud oskusi ning materjale kogu tegevõpetajate kollektiivile ning juhtkonnale. Kuus õpetajat käisid Islandil, Iirimaal, Portugalis ja Itaalias uusi teadmisi omandamas ja rahvusvahelisi suhteid loomas. 

Eesmärgid
Käesoleva projekti „Tartu Jaan Poska Gümnaasiumi õpetajate professionaalsete õpikogukondade õpiränded kooli arengu toetajana” eesmärgiks on projekti „Poska professionaalsed õpikogukonnad” toetamine välismaiste õpirännete kaudu. Peamised valdkonnad on koos õppimine, koostöö parendamine, coachingu võtete kasutamine nii koostöös kolleegide kui õpilastega, õpilaste toetamine nende individuaalsusest lähtuvalt, uurimusliku õppe ja projektõppe osakaalu suurendamine ja IKT vahendite kasutamine. Viimaseks kõiki õpirändeid ühendavaks teemaks on rahvusvaheliste suhete loomine ja jätkamine. JPG pöörab olulist tähelepanu koolist väljapoole suunatud tegevustele ja kogukonna kaasamisele. Selleks tehakse aktiivset koostööd vilistlaskoguga ning klassijuhatajate kaudu lastevanematega ja teiste õppeasutustega. JPG arendab intensiivselt rahvusvahelist koostööd, võttes regulaarselt vastu kolleege Euroopast ja tutvustades kooli ja selle põhiväärtusi.

Tegevused
Käesolevas projektis osales kokku kuus õpetajat, kes on erinevate riiklikus õppekavas sätestatud kohustuslike õppeainete õpetajad. Õpetajate viiest PÕKist neljas oli igaühest vähemalt üks õpirändel osaleja, et toetada PÕKi eesmärkide saavutamist. Peamisteks tegevusteks projektiperioodil olid õpiränded ja pärast iga õpirännet toimunud PÕKisisesed ja -ülesed õpetajalt õpetajale koolitused, kus õpirändel käinud õpetaja jagas oma kogemusi, omandatud oskusi ning materjale kogu tegevõpetajate kollektiivi ning juhtkonnaga. Hiljem olid koolituse materjalid õpetajatele kättesaadavad õppeinfosüsteemis Stuudium. Avalikkusega jagati õpirännetel saadud teadmisi ja kogemusi Tartu Jaan Poska Gümnaasiumi kodulehe või Facebooki lehe kaudu või kooli ajalehes Sihker. 

Tulemused
Kursuste mõju vastab Tartu Jaan Poska Gümnaasiumi arengukava ülaltoodud laiadele eesmärkidele ja kitsamalt iga PÕKi püstitatud eesmärkide efektiivsemale saavutamisele. Osalejad jagavasid õpirändejärgsetel õpetajalt õpetajale koolitustel näpunäiteid, kuidas projektõpe, IKT vahendid, ning suhtlust, koostööd ja motivatsiooni edendavad metoodikad aitavad kooliperet ühendada, tõhustada õppetööd, toetada õpilaste individuaalset arengut, parendada õpilaste motivatsiooni ja vaimset heaolu. Kokkuvõttes oli tulemuseks ühtsem ja terviklikum koolipere, kus teevad koostööd motiveeritumad ning pädevamad õpetajad ja õpilased, kes tunnetavad koolipoolset vaimset tuge, suuremat õpimotivatsiooni ja avardunud õppevõimalusi. Pikemas perspektiivis väljendub projekti kasu kooli arengukava eesmärkide täitmises, meie koolile sobivate parimate innovaatiliste praktikate kasutusele võtmises ning uue arengukava põhimõtete välja töötamises. Saavutame üleüldise IKT vahendite sihipärase ja õppetöö diferentseerimist toetava kasutamise klassiruumis. Projekti tulemuseks on lisaks pädevuste tõstmisele rahvusvaheliste suhete arenemine, kuna uue arengukava üheks eesmärgiks on kooli rahvusvahelistumine.

Partnerid